dinsdag 22 december 2009

weetjes

hierbij enkele weetjes:

1) ik de kip ben beu gegeten ondanks het in mijn familie nog redelijk meevalt met 3 á 4 keer per week.
2) Zowat elke degelijke winkel een security voor de deur heeft staan die controleert of je niet met eten, drinken en wapens de winkel binnengaat.
3) Je je GSM moet uitschakelen als je de bank wilt binnengaan. Ze denken dat zo de kans op bankovervallen verkleint. (sommige banken hebben zelf een metaaldetector om te controleren of je met niets naar binnengaar)
4) De tafelversiering bij feestjes dient om mee te nemen naar huis als aandenken.
5) Ik hier al superveel trouwfeesten achter de rug heb en die allemaal supervroeg gedaan zijn.
6) Als je bevalt hier echt niet lang in het ziekenhuis blijft. Meestal maar tot de volgende dag.
7) Water hier in zakjes wordt verkocht van halve liters.
8) Ik al 4 maanden me douch met koud water (alé kamertemperatuur) en de douchekop stuk is dus dat het met een emmer te doen is.
9) Mijn papa hier 9 broers en zussen heeft! Er zijn er wel enkele die in de VS wonen.
10) Ik niet alleen naar het gymnasium kan gaan zonder dat er me iemand naroept. (ben ik ondertussen al gewend, maar ik hou er echt niet van, vooral omdat het meestal "hola gringa" is dat ze roepen en dat is eigenlijk bestemd voor de mensen van de VS en ik wil niet dat ze denken dat ik van de VS kom)

Er zijn nog wel meer van die rare dingen, die voor mij ondertussen al redelijk gewoon zijn, maar ik kom er momenteel niet op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten