dinsdag 8 december 2009

Copan

Hola,

Hier ben ik weer met een weekverslagje.

Woensdag: na het internet ben ik geld gaan afhalen voor mijn reis naar Copan. En ’s avonds ben ik nog gaan dansen. De leerkracht had wat gezocht op internet en een typisch belgisch liedje gevonden: Laïs met ’t Smidje. Dus iedereen min of meer die dans aangeleerd.

Donderdag: Vandaag ben ik redelijk vroeg opgestaan, want vandaag vertrek ik naar Copan! Eerst de rest van mijn koffer gemaakt en dan rond 9.30 vertrokken, eerst naar La Ceiba, want daar moest nog het een en ander geregeld worden. En daarna doorgereden tot in El Progresso waar we een pizzahutstop hebben gehouden. En daarna via San Pedro Sula naar Copan. Het was al donker toen we toekwamen, dus na een miniwandeling terug naar de kamer (trouwens de beste kamer van het hotel) om wat filmpjes te bekijken.

Vrijdag: Na het ontbijt met mototaxi naar de ruïnes geweest. Echt superzot, hoe dat ze dat in die tijd voor mekaar hebben gekregen. Alles supermooi en heel veel foto’s genomen. We hadden een Spaanse gids waardoor ik toch niet alles kon verstaan. Na de ruïnes in het centrum van Copan naar een restaurantje geweest. (voor slechts € 5 een kip met frietjes en groentjes gegeten.) Daarna naar Parque des aves, maar dat ging bijna sluiten dus we zijn niet naar binnen geweest. ’s Avonds zijn we naar een cafeetje geweest, viavia, en wat bleek: de eigenaars zijn van België! De anderen wilden een belgisch bier, maar die is dus al eventjes op (Het probleem hier is dat er maar nieuw bier wordt besteld als er in heel Honduras geen bier meer is, en dat je dan dus eventjes moet wachten tegen dat er een nieuwe lading komt).

Zaterdag: Naar Parque des aves, waar er supermooie papegaaien en andere tropische vogels te zien zijn. Er was ook een koffiemachine, dus hebben ik ook eens gezien hoe echte koffie wordt gemaakt. Eenmaal terug in Copan zijn we de souvenierwinkeltjes afgelopen (en ik heb een hangmat gekocht, nu nog plaatsje vinden om het op te hangen) en ’s middags nog eens pizza gegeten (das nu eenmaal nie zo duur en iedereen lust dat). ’s Avonds opnieuw naar het Belgisch café geweest en toen het sloot nog eventjes naar een soort van disco.

Zondag: Veel te laat uit Copan vertrokken (12.00) en dan nog een tussenstop in SPS omdat de rest naar het winkelcentrum wilde. Dus na 4 uur uit SPS vertrokken waardoor we niet meer tot in Tocoa zijn geraakt. Ik ben dus nog een nachtje in La Ceiba blijven slapen. Ik had liever doorgereden, want ik had al de hele dag koorts en hoofdpijn, door de airco in het hotel en de auto. Maar het is verbeterd toen ik in Ceiba was. Dus ’s avonds nog eventjes door het centrum van La Ceiba gereden.

Maandag: ’s morgens uit Ceiba vertrokken en rond de middag dan in Tocoa. De broer van mijn mama kwam me ophalen, want hij is dit weekend toegekomen uit de VS en hij heeft gevraagd of hij de auto mag gebruiken tijdens zijn verblijf hier. Er is momenteel ook een neefje bij ons thuis (blijft voor een week) die in Ceiba woont. Maar de mama werkt heel de vakantie en er is geen papa, dus die zit de hele vakantie alleen thuis. In de namiddag heb ik nog de foto’s (meer dan 600 van Copan) op de computer gezet. En ’s Avonds nog gaan dansen.

Dit is dur mijn reisverslagje, het was echt geweldig. Ik heb me superhard geamuseerd en superveel Nederlands gepraat (wel raar soms) met Enrique (die 6 jaar geleden voor een jaar in België zat met AFS) en met een meisje van Antwerpen (werkt en woont wel in Oostenrijk) die Enrique kent vanuit zijn uitwisselingsjaar.

Eline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten