dinsdag 15 december 2009

een gewoon weekje

Hola,

Hier ben ik weer met mijn weekje. deze week wel niet echt speciale gebeurtenissen.

Nadat ik dinsdag klaar was met het internet wilde Oscar AL mijn foto's van Copan zien. Teffy en Ana zijn naar Tegucigalpa dus volgende week zal ik ze nog eens mogen tonen aan hun. Aangezien ik meer dan 600 foto's heb van die 3 dagen (3 verschillende fototoestellen) ben ik er superlang gebleven. Om 4 uur heb ik dan toch gezegd dat ik door moest, kwestie dat ik nog naar het gymnasium wilde. Na het gymnasium supersnel gedouched want we gingen naar de familie van mijn mama (nu dat de broer uit de VS hier is zitten we daar echt veel).

woensdag: Op de middag vissoep gegeten in het huis van mijn oma (mama) met de ganse familie en daarna terug naar huis. Er waren 2 verhuisdozen toegekomen uit de VS. De zus van mijn mama zendt ieder jaar rond kerst van die dozen vol met allerlei dingen. Meer dan 10 paar schoenen, gigantisch veel kleren en elektrische toestellen. Dit jaar de kabel van de scanner die ze vorig jaar heeft opgestuurd, 2 GSM's, een video- en DVDspeler (jammergenoeg zonder kabels) een heleboel potten en pannen, ... Ik heb uit al de kleren ook iets mogen nemen (een paar sletsen, een T-shirt en een lichte trui). 's Avonds ben ik nog gaan dansen en daarna zijn we opnieuw naar het huis van mijn oma geweest omdat de rest van de familie hun kleerkast zou kunnen aanvullen met het overige materiaal.

donderdag: Niet zoveel speciaals, 's middags ben ik naar het gymnasium geweest, maar er was daar geen energie. Dus maar een uurtje kunnen trainen. (toen ik vertrok bleek dat ze de elektriciteit zelf hadden uitgezet om aan de toestellen te werken en vergeten waren om het weer aan te sluiten)

vrijdag: weer niet veel te zeggen over vandaag. Gelukkig is er momenteel een neefje bij ons thuis waar dat ik goed mee overeenkom. (het enige wat ik mis in mijn familie is een broer of zus die iets ouder is dan mijn broertjes die ik nu heb, want je kunt echt geen degelijk gesprek voeren met hun, en ik wil ook niet altijd alleen maar met mijn mama praten). 's Avonds ben ik wel gaan dansen.

zaterdag: supervroeg opgestaan (7.30) omdat Jair een voetbalmatch had en we om 8 uur zouden vertrekken. Uiteindelijk was het 9 uur toen we vertrokken. en nog eens een uur later begon pas de match (en ze hebben niet opgewarmd). Omdat ze met superveel waren, mocht iedereen maar 1 helft spelen (30 minuten). Mijn ouders waren ergens naartoe, dus toen we supersnel belden om te zeggen dat Jair gedaan had met spelen, waren ze behoorlijk boos op Jair. Ze wilden immers dat we keken naar al de matchen. (ik belde om te vragen wat we moesten doen, of we niet naar familie mochten wandelen die daar superdicht bij woonden, maar nee, ze kwamen ons afhalen en dan naar huis).

zondag: opnieuw heel vroeg opgestaan, want we gingen naar familie die in Chapagua woonden (een dorpje tussen Tocoa en Truchillo). Nu de broer van mijn mama hier is wil hij al de familie terug zien, en vaak gaan wij dus ook mee. Dus zogoed als de hele dag daar gezeten. Weer vissoep gegeten (trouwens de beste van al de soepen die ze hier hebben). en dan voetbal gespeeld op het voetbalveld. Op mijn blote voeten, want mijn schoenen zouden het anders helemaal begeven (mijn sandalen die ik hier heb gekocht zijn er dus bijna aan, maar ik draag ze dan ook van 's morgens tot 's avonds. Het is echt super om nog eens te kunnen lopen, in het gymnasium op de loopband mag je niet lopen zodus is het echt al bijna 4 maand geleden dat ik gewoon nog eens heb rondgelopen in het gras. (de tuin bij ons heeft veel te veel planten waardoor je niet deftig kan lopen). 's Avonds hebben we dan bij mijn oma (mama) gegeten. (tortilla's met eieren, mantequilla, frijoles, een soort kaas, en iets van vlees)

maandag: Ik was bezig met mijn kleren te wassen toen de postbode kwam en zei dat er een pakket was toegekomen. Aan de kleur te zien wist ik meteen dat het voor mij was. Dus vlug afgetekend en naar binnen gegaan om het te openen. Eerst het kaartje van mama gelezen, daarna de koeken aan de kant gelegd om te zien welke boeken er waren opgestuurd. Ze zien er goed uit. (ik ben al in 1 beginnen lezen en het leest behoorlijk vlot) Het is ook echt leuk om nog eens te lezen, hier hebben ze amper leesboeken (in SPS wel een boekenwinkel gezien, maar de meeste boeken waren dan nog eens in het Engels. Maar als we nog eens gaan ga ik misschien toch een boek kopen. En dan de kaartjes gevonden die in de boeken verstopt zaten. En ook de naaiwerkjes komen juist op tijd . Ik ben zogoed als klaar met hetgene waar ik nu mee bezig ben, dus dan kan ik met een ander starten.
's Avonds ben ik nog gaan dansen.


Zo dat is het weer voor deze week.

Eline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten