dinsdag 29 december 2009

laatste bericht van 2009

Hier ben ik dan met mijn laatste berichtje van 2009.

Zondag: ik wilde eens lang uitslapen (alé weer tot rond 9 uur) met dat het de laatste dagen behoorlijk laat was geworden. Maar ik was vergeten dat we naar de mis van 8 uur gingen. Dus om kwart voor 7 wordt er op mijn deur geklopt, om 7.30 vertrekken we naar de kerk in het centrum. Dus ik eventjes tijd nodig om het goed en wel te beseffen dat ik moet opstaan en dan vlug de douche in om helemaal wakker te worden.
Het was uiteindelijk wel maar kwart voor 8 dat we vertrokken naar de mis, dus we waren maar net op tijd, want de mis in het centrum begint STIPT! De kerk zat behoorlijk vol, maar blijkbaar is er anders nog meer volk. (Elke laatste zondag van de maand is er om 5 uur 's morgens ook een mis)
Na de mis zijn we vlug gaan ontbijten en dan naar de familie geweest, want we gingen vandaag naar Truchillo. Mijn oma (mama) heeft daar een huisje (toen we daar aankwamen bleek dat het eerder een krot was). De bedoeling was dat we de hele dag aan het strand zouden zitten, maar we hebben dus echt lang in het huis van mijn oma gezeten. Niemand die dat leuk vond, maar er moest gekookt worden, en het vuur trok nergens op. Wie zet er ook een oven op hout binnen in zijn huis. Al de rook zit in huis en er is maar amper zuurstof waardoor het amper warm wordt. Het gevolg is dat de rijst zo een 3 uurtjes nodig had om klaar te zijn.
Dus het was na 3 uur toen we op het strand aankwamen. Het warmste van de dag was dus al gepasseerd, maar toch zijn we met kleren (dat is hier normaal) in de zee gedoken. Ik heb een caracol en een zeesterretje levend gevangen. Rond 5.30 dan naar huis terug gekeerd, want het begon al donker te worden. Ik heb het zelf eventjes koud gehad, want ik zat vanachter in de openruimte van de auto.
Toen we in Tocoa aankwamen kreeg ik te horen dat er nog een verjaardagsfeestje op het programma stond. Dus vlug de douche in om al het zand en zout weg te spoelen, degelijke kleren aan te doen en weer te vertrekken. Het feest vond ik wel niet zo bijzonder, er was eten en veel volk.
Eenmaal we dan terug thuis waren heb ik een gesprek gehad met mijn mama, het leek op sommige momenten meer op een discussie. Maar hier wil ik liever niet op ingaan.

maandag: 's Morgens naar het centrum geweest waar mijn mama een armbandje voor haar nichtje, die gisteren geboren is, gekocht. En ik heb een nieuwe USB gekocht, kwestie dat ik al mijn foto's meekrijg naar belgië bij terugkomst. Dan naar de post geweest (iets gelijkaardigs aan DHL) om 2 kaartjes op te sturen naar de VS, waar de zus van mijn mama woont.
In de namiddag naar het internet geweest, want ik heb een CD gekocht om al mijn foto's op te zetten. (Geen enkele foto mag verloren gaan en met dat de pc bij ons thuis het af en toe begeeft en moet worden binnengebracht, verlies ik telkens al mijn foto's die daarop staan.)
Ik ben er deze keer echt lang gebleven, eerst wat gepraat met Teffy en Julia (die daar ook was) en dan eens goed met Oscar en Gabriël gepraat. Gabriël was daar om het huis te schilderen, en het was geleden van de dood van Adiel dat ik hem nog eens gezien had. Uiteindelijk was het 5 uur toen ik naar huis ging. Dus niet naar het gymnasium geweest (ai, het is veel te lang geleden besef ik.)
Voor de rest van de avond niets meer gedaan, wat thuis gezeten en me beziggehouden.

Zo dit is wat ik te vertellen heb in de laatste dagen van 2009.
Bij deze wil ik dus iedereen een gelukkig nieuwjaar wensen!!! Ik hoop dat het hier leuk zal worden ook al weet ik dat het niet zo belangrijk is als kerstmis hier. Maar we zien wel, ik denk dat dit hetgene is dat in mijn eerste berichtje van 2010 zal staan.

Eline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten