zaterdag 29 mei 2010

voetbalmatchen schoolploeg, carnaval Ceiba, ...

hela,

ik weet dat het wat langer duurt dan anders, maar de computer thuis is stuk, dus kan ik maar zelden op het internet. Maar nu heb ik er toch eens tijd voor gemaakt. Hier volgt dus een verslagje van de afgelopen 2 weken.

Zondag 16.05: Deze dag valt snel te bespreken want ik heb helemaal niets gedaan. Aangezien ik de afgelopen nacht bij Yeleny ben blijven slapen, ben ik vroeg wakker geworden. Dit omdat Dari en Greydi de volgende dag al om 6.30 ergens anders moesten zijn. Gelukkig mocht ik me nog eens omdraaien en wat verderslapen. Uiteindelijk ben ik om 8 uur opgestaan. Dan ontbeten en dan de hele dag in huis.

Maandag: 's morgens naar school en daar krijgen we te horen dat er (om politieke redenen) in de namiddag en morgen geen school is. Wel jammer dat de diertjes zich daar niets van aantrekken. M.a.w. dat we 's morgens ons gezicht wel nog moeten tonen morgen.
In de namiddag ging de volleybaltraining gelukkig wel nog door. Echt zo zalig zonder ambetante studenten die heel de tijd zitten te roepen vanop de tribune.

Dinsdag: Omdat er geen school was hebben we een training van de volleybal in de ochtend. Daarna ben ik naar huis gegaan, me gedoucht en bedje in. In de namiddag nog wat genaaid, en op het moment dat ik terug naar school wou gaan, want we zouden 2 keer trainen vandaag, was het aan het gieten. Dus me eventjes bedacht en hopen dat het tegen 17.30 ophoudt zodat ik op zijn minst kan gaan volksdansen. En zo rond 16.30 is het inderdaad gestopt zodat ik kan gaan dansen. Maar helaas vandaag werd er niet gedansd, er moesten enkele dingen besproken worden en dat liep nogal uit (vooral omdat niet iedereen op tijd anwezig was dus dat we moesten wachten.)

woensdag: Mijn wekelijkse niet-naar-school-morgen. Ik had eerst de opdracht gekregen om broccoli te koken en dan naar het internet. Dan heel vlug naar huis, iets eten en hup naar het stadium want de schoolploeg (voetbal) speelt vandaag tegen de grootste "rivaal", hetzijnde Ramon Rosa, de andere grote publieke school in Tocoa. De match begon goed, maar al vanaf het begin werden er dingen over en weer geroepen, eigenlijk echt onsportief. Uiteindelijk ontaarde het in een soort gevecht waarbij er vanalles over en weer werd gesmeten (eieren, stenen, schillen watermeloen, bekertjes ijs, ...
De politie probeerde wel tussen te komen, maar er was niet echt een beginnen aan (ze waren ook met veel te weinig).
Gelukkig heeft mijn school wel, verdiend, gewonnen met 3-0.
Na de match ben ik terug naar school gegaan want ik zou nog gaan trainen. En na de volley ben ik nog gaan dansen (alé gaan kijken want ze hebben vrijdag een nieuwe presentatie. ik mocht wel mee, maar ik ga naar het carnaval in Ceiba dus het lukt niet).

Donderdag: 's morgens naar school en 's middags zelf 2,5 lessen gevolgd. Dat is lang geleden.
Daarna wel nog gaan volleyen. En ik heb de meisjes gezegd dat ze meer moeten roepen en meer plezier maken op het veld (samenkomen als ze een punt maken bv.). En het werkte uitstekend, tijdens de match tegen de jongens hebben we ons zeer goed verweerd. Normaal gezien zijn de standen rond 8-15 en nu hebben we ze kunnen dwingen tot en 14-16. En dan nog gaan dansen. Er waren veel nieuwe gezichten vandaag en dan toch eventjes goed gedanst, maar rond 8.10 was het al afgelopen.

Vrijdag: 's morgens naar shcool, dan valies maken, bus in en hop naar Ceiba.
Rond 13.30 uur ben ik daa aangekomen en dan naar de mall waar we hadden afgesproken. Daar een supergezonde (niet dus) lunch. En na het wachten en enkele inkopen te doen naar het hotel. Daar hebben we ons geïnstalleerd en dan eventjes wandelen tot het centrum waar we vers brood hebben gekocht. Jawel ze kennen het dus toch in Honduras, verse pistolet echt zo goed dat dat avondmaal heeft gesmaakt. En ik heb ze dan nog gegeten met echte nutella die iemand had gevonden in een winkeltje in zijn thuisstad.
Na het avondeten gedouchet en dan eventjes door de evenementstraat wandelen, maar al snel kwamen we tot de conclusie dat het een beetje heel gevaarlijk was. Overal wilden ze ons bestelen. Dus dan maar verstandig een bar gezocht waar ze muziek draaiden. Dan nog eventjes naar een karaokebar, maar dat vond ik minder leuk, ook omdat het er enorm stonk naar de sigaretten. En uiteindelijk was het na 3 uur toen we in ons bed lagen.

zaterdag: Rond 9 uur opgestaan, gedoucht en dan een perenontbijt genomen. Nadien zijn we eventjes naar de zee geweest, maar ik had helemaal geen zin om te zwemmen, ik was ook mijn bikini in Tocoa vergeten en had geen zin om op zijn Hondurees (met kleren) te zwemmen.
Na een halfuurtje zijn we al terug gekeerd want de zon was behoorlijk sterk en we hadden ons niet ingesmeerd. Na het zand afgedoucht te hebben zijn we naar het centrum gegaan waar we hebben gegeten in de pizzahut.
Dan zou de stoet gaan beginnen. Eigenlijk hebben we daar nog een uur met ons vingers staan draaien want het enige wat af en toe voorbij kwam zijn enkele paarden. En heel spijtig maar mijn GSM is dus gestolen. Heel jammer, eventjes foto nemen en weg is die gsm. Maar ben ook wel blij dat het enkel mijn gsm is en niet mijn geld die op dezelfde plaats zat trouwens.
Hierdoor jammer genoeg niet zo fantastisch van de stoet kunnen genieten. Maar eigenlijk stelde die ook niet zoveel voor. Af en toe een praalwagen die voorbijkomt en dan weer 10 minuten staan wachten. En de sfeer was er ook niet. Zo was de stoet na 3 uur nog steeds niet afgelopen. Maar we zijn toch weggegaan want er moesten nog broodjes voor het avondmaal gekocht worden.
Dus na een stokbroodavondmaal ben ik toch eventjes mijn bed in gekropen. Want die zon heeft me toch moe gemaakt. En dan opstaan en feestje houden. Het plan was de hele nacht doordoen. Maar ja, rond 12 uur waren er al enkelen moe. Dus om 1 uur lagen we in ons bedje. Heel jammer want Ellen, Anaïs en Lore moesten om 4.30 al terug opstaan om hun bus te halen.
Maar het was wel gezellig, eerst naar een bar geweest, waar we het feest een beetje ingang hebben gezet. En dan was het plan om nog naar de disco te gaan, maar er was extreem veel volk en de auto van een vriendin van Ellen kon niet tot bij de disco geraken vanwege de menigte.
Na een halfuur rondrijden zonder resultaat, besloten het stop te zetten en naar het hotel te gaan.

Zondag: Om 6.30 opgestaan, om rond 7 uur naar de bus te gaan. Jammer genoeg was de eerste bus er pas om 8.15 dus eerst nog een mini-ontbijt in de Espresso Americano. En dan terugkeer naar Tocoa.
Eenmaal thuis mijn kleren beginnen wassen en dan wat slapen. In de namiddag zijn we naar Yeleny geweest waar we mijn broertjes hebben afgezet. Daarna zijn we doorgegaan naar mijn opa. Hier zijn we eventjes gebleven. Maar wat was ik blij dat ik daar weg was. Dat huis is echt behoorlijk slecht. Het is wel uit steen, maar denk dat er zeer veel gaten in het dak zitten. Het staat eigenlijk nog zo juist recht om het kort te maken.
Eenmaal terug in Tocoa zijn we mijn broertjes gaan ophalen en dan naar mijn oma (papa) gaan avondeten.


Zo dit is mijn eerste weekje. de volgende week volgt in een ander bericht.

Eline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten