zondag 2 mei 2010

Utila vervolg, waterpretpark, kermis

Hier is het vervolg van mijn bericht.

Dinsdag 27.04: weer een cornflakesontbijt en daarna wat chillen. Voor middageten zijn we naar een bakkertje geweest, en wat was het lekker om nog eens iets vers te eten. We hebben ook een heleboel vers fruit gaan kopen (mango, bananen, watermeloen) voor 's avonds. In de namiddag zijn we weer meegeweest met de duikers om te gaan snorkelen. En dit keer heb ik echt het mooiste koraal gezien. Alé het was het dichtste bij dus je kon het allemaal veel beter zien, en de visjes zitten echt zo rond je. Echt waw!
's Avonds heb ik dan pannenkoeken gemaakt, maar de pan die aanwezig was diende niet echt voor pannenkoeken te maken, dus de vorm was wat minder. Al heeft het wel gesmaakt met vers fruit en veel ijs :)
En jawel ook vandaag zijn we niet uitegweest, en aangezien ik besloten heb om morgen terug te keren, ben ik dus niet uitgeweest op het partyeiland. Maar ja, kzal misschien nog wel eens de kans hebben in Tocoa.

Woensdag: Aangezien de boot om 6.30 vertrekt mocht ik vroeg opstaan, het laatste terug in mijn valies proppen en dan wegwezen. Dit keer heb ik het grootste deel van de reis geslapen in de boot. Dus ben ik helemaal niet ziek geworden. Om 8 uur was ik in Ceiba en rond 10 uur in Tocoa.
In de namiddag wilde ik naar school gaan, maar door de hoge temperaturen zijn de lessen afgelast (net als gisteren). Dan ben ik met mijn leerkracht gaan praten over de trip van volgende week. En dan naar huis, waar ik dan weer vertrokken ben rond 4 uur om te gaan volleyen. En vervolgens te gaan dansen. Aangezien het plan is om naar Tegus te gaan dit weekend moet er nog wat gerepeteerd worden. Maar het wordt niet zo serieus genomen, dus ik vrees dat het zal worden afgelast.

donderdag: 's morgens weer naar school, en ook 's middags hadden we school, maar het was een ganse bespreking over wat we allemaal gaan doen op onze schoolreis. Rond 3 uur begon dan de les, maar aangezien de volleybaltraining voor de meisjes ook dan begint, ga ik ervandoor om te sporten, dan doe ik tenminste nog iets nuttigs!
Na het volleyen ben ik weer gaan volksdansen, al kwam er van dansen niet veel in huis. Er is de hele avond rondgebeld om te weten of we nu al dan niet naar Tegus gaan. En dan gingen er ook een heleboel naar de kermis die op het plein aan de andere kant van de straat lag. Echt zo een oude machines, nie normaal. Het ziet eruit als de filmpjes van de jaren 60. Als je zo de kermis van Greace ofzo in je gedachten hebt, dan zit je volledig juist met hoe het er hier dus uitziet. Volgens mij komen die attracties ook over van de VS, en mogen ze daar niet meer gebruikt worden wegens te onveilig en dan sturen ze het maar op naar Honduras, daar zijn er toch geen regels.
Om 9 uur werd me dan gemeld dat we dan toch niet naar Tegus gaan, moeten we daarom zolang wachten???

vrijdag: vroeg opgestaan, want de school van mijn mama gaat naar "water jungle" een soort subtropisch zwembad ala sunparks, of centerparks. Al is het dan wel volledig openlucht natuurlijk. En ze hebben echt een goeie dag uitgekozen, want het is superwarm vandaag. DUS insmeren geblazen! Alles was rustig tot rond 2 uur. Dan moesten we allemaal vlug ons omkleden en naar de bus gaan. Ik begreep het niet echt, want normaal zouden we pas om 3 uur terugkeren. Maar bleek dus dat ze 2 meisjes van de school van mijn mama wilden misbruiken in een supergevaarlijke plaats, zo waar de machines om golven in een van de zwembaden te maken. Maar er was iemand die had gezien dat die 2 meisjes met 2 jongens naar binnen gingen en die heeft dan alarm geslagen. Hierdoor zijn de meisjes kunnen wegvluchten, helemaal over hun toeren, aan het huilen enzo. Dan is de politie langsgekomen, maar van de jongens natuurlijk geen spoor te bekennen.
Toen we dan terug in Tocoa waren kwam mijn gastpapa ons ophalen, moest die nog ergens passeren. maar parkeerde hij veel te ver van de stoep, dus als hij terug wilde instappen, passeerde er een auto, die de deur meehad. Met als gevolg dat we de deur niet meer konden sluiten, dus moesten we naar een garage. Want morgen is alles gesloten (1 mei). Gelukkig kon ik ervantussenuit omdat ik ging gaan volksdansen. Maar ook vandaag hadden er niet veel zin om te dansen, dus een halfuurtje dansen, en dan gingen ze naar de kermis. Daar had ik geen geld voor, dus dan heeft er me een meisje waarvan de ouders haar kwamen ophalen naar huis gebracht.

Zaterdag 1 mei: heel vreemd maar de lavanderia van mijn papa was dus open vandaag, hij was vergeten dat het een feestdag was, en de klanten hadden gevraagd om kleren te wassen. Dit tegen de zin van mijn mama, maar ja. Ik ben wel naar de Mall geweest om geld af te halen en 2 paar sandalen te kopen (samen hebben ze 25 euro gekost) omdat ik 2 paar schoenen heb kapotgelopen in Utila, en er nieuwe nodighad voor mijn schoolreisje.
Daarna nog naar mijn leerkracht geweest, om mijn T-shirts te halen, die waren natuurlijk nog steeds niet klaar. En ook om te zeggen dat ik er zondagavond ga "slapen" om de volgende morgen samen naar school te gaan. Aangezien we maandag om 3 uur afspreken in school en mijn gastmama het niet echt ziet zitten om dan op te staan.
In de namiddag wat rustig aan, met ventillator op mijn kamer bezig geweest. En in de avond zijn we gaan BBQen bij familie om de dag van de arbeid te vieren. Er was niet zoveel volk, maar het was gezellig.
Nadien ging een van mijn neven naar de kermis, en die nodigde mij uit. Ik had behoorlijk wat schrik, en wilde er nog vantussenmuizen door te zeggen dat ik helemaal geen geld had (wat ook waar was) maar me dan toch overhaalt, en die heeft dus ook alles betaald, en daar voel ik me echt niet goed bij. Eerst wat geschoten in een soort van schietkraam, best wel grappig, maar dat is dus echt niet moeilijk é. Die ventjes zijn supergroot, dus ik alledrie mijn ventjes van de plank. Hij had wel wat meer moeilijkheden, en had er maar eentje van geschoten. De prijzen stellen hier wel alles behalve iets voor, een lolly of een klein beertje. Echt jammer dat je zo geen grote pluche beren kan winnen. Dan ook nog in de botsautotjes geweest, maar ja dat trok dus ook op niet teveel. En ook in iets dat ze hier de sateliet noemen. Dat is een platform dat schuin gaat en ronddraait. Maar ja dat gaat alles behalve supersnel. En na 2 rondjes ben je gewent aan het tempo, dus voel je niets meer. Wel vreemd is dat je maar amper vast zit, eigenlijk best wel onverantwoord.

Zo dit is het nu wel eventjes allemaal. Nu ga ik gaan eten bij mijn oma (papa) en daarna ga ik ofwel naar een voetbalmatch gaan kijken ofwel gaan zwemmen in de rivier. En dan vertrek ik morgen op schoolreis.

Dus tot de volgende, het zal ook wel weer een lang berichtje zijn.
Eline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten