zaterdag 31 oktober 2009

fotos

Ik probeer dus nog een keer om enkele fotos hier te plaatsen.


Een foto van op mijn verjaardag



mijn familie op de dag avond dat Honduras zich wist te plaatsen voor het WK










de zonsondergang in Truchillo afgelopen zondag


en ik zeg nog vlug eventjes hoe de laatste dagen zijn verlopen, want ik ben dus weg dinsdag.
dinsdag: voor de lagere school was het de laatste schooldag, dus een feest in al de klassen (het collegio had examens). Omdat ik al gedaan had met mijn examens ben ik dus gaan kijken hoe het werd gevier. Het was idem als het feestje op dia del niño: met veel eten en muziek. In de namiddag ben ik enkele sportbroeken gaan kopen, want hier wordt eigenlijk enkel gesport met lange broeken. en om te dansen is dat ook iets beter. Ik heb ook een pasfoto laten nemen omdat ik dat dus nodig heb voor mijn afspaspoort (en ook enkele fotos laten afdrukken om uit te testen hoe da hier werkt, is idem als in België). In de avond een zieke tante gaan bezoeken, die woont in een huis die echt nie normaal groot was voor een hondurees huis. Het is ongeveer evengroot als een gemiddeld huis in België, het heeft dus ook nog een bovenverdieping. En alles is er supernieuw (tv, vloer, zetels, ...)
woensdag: school stelde niets voor, ik ben om 9 uur al naar huis geweest. In de namiddag was de diploma-uitreiking van mijn kleinste broertje. Hier krijg je dus ook een diploma als je de kleuterschool hebt volbracht. In de avond ben ik naar de dansschool geweest. Een beetje vanalles gedanst (tango, salsa, samba, ...). Ik kan er eigenlijk echt niets van, dus hopelijk heb ik de basis toch min of meer onder de knie tegen dat ik terug kom in België.




donderdag: opnieuw niets te doen in school. In de namiddag heb ik dus gebeld met AFS om te vragen of ik niet al maandag naar San Pedro Sula mag gaan, omdat ik hier anders al supervroeg (5 uur in de ochtend) een bus moet nemen dinsdag. Het antwoord was dus nee, ik ga dus heeeeeeeel vroeg moeten opstaan dinsdag, en heel de dag op de bus zitten. Daarna ben ik nog naar het gymnasium geweest. Eerst redelijk goed getraind op de toestellen, en dan nog voor het eerst de volledige aerobic meegedaan. Het is echt nog leuk om te doen, buiten dat ik de jongste ben en de rest vaak een extreem slechte conditie hebben, waardoor ze na 1 oefening al niet meer kunnen. Dan vlug gedouched want het is donderdag en dan is er een bijeenkomst van de kerkgroep. Eigenlijk valt dat nog goed mee, ik begrijp er niet alles van en het zingen vind ik verschrikkelijk. Maar de sfeer is er wel in orde.
vrijdag: de andere klassen hebben allemaal examens dus daar kijk ik eventjes bij mee, maar om 9 uur heb ik het zowat gehad en ga ik naar huis. Ik heb mijn kleren gewassen, ik heb echt veel geluk, we hebben hier dus 'wasmachines' in huis, ik prop er al mijn kleren in (enkel wit hou ik appart) dan voeg ik er emmers water uit de pila aan toe en een wat wasproduct. en laat ik het zo'n 10 minuten draaien. Dan het water laten weglopen en nieuw water toevoegen en dan nog 3tal minuten laten draaien om het schuim uit mijn kleren te krijgen. savonds was er een feestje van iemand van mijn school, om het einde van het schooljaar te vieren. Ze hebben geprobeerd om me te leren dansen zoals ze dat hier doen (zie foto), maar het lukt me niet echt. Ik vind er vaak ook niets aan, ik zou veel liever een dansen zoals ze bij ons doen, elk op jezelf dansen wordt hier echt nooit gedaan.












Dat is zo een beetje de laatste dagen, tot over een weekje, en hopelijk kan ik jullie en vertellen dat Copan inderdaad supermooi is en jullie allemaal eens naar hier moeten komen om het te bekijken.
Eline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten