vrijdag 4 juni 2010

leren rijden (met tractor)

hallo,

Ik heb vandaag geen school, dus tijd om mijn blog aan te vullen.
Ik begin bij zondag. Eigenlijk heb ik niet zoveel gedaan vandaag. Mijn kleren gewassen, wat genaaid, ... 's Middags ging mijn familie wel huizen gaan versieren, maar omdat ik normaal gezien zou gaan dansen ben ik niet meegegaan. Achteraf gezien wel zeer spijtig want een uur voor de training werd ik opgebeld dat het vandaag niet zou doorgaan. Dusja, dan maar de tv opzetten. Wat bleek: in veel plaatsen in het land hebben ze te maken met overstromingen (vooral in het zuiden). Dus ja dan wel een uurtje gekeken maar doordat het vaak herhalingen zijn heb je het na een tijdje wel gezien. Eigenlijk hoopte ik dat de scholen net zoals de universiteiten zouden worden afgelast, maar helaas.

maandag: Niet veel gedaan, ik heb mijn eerste "theorie"les gekregen om te rijden met een tractor. 's middags heb ik al de lessen gevolgd. En tussendoor gaan kijken naar de eerste voetbaltraining van mijn kleinste broer. En dan na de lessen zelf gaan spelen.

dinsdag: Ook vandaag niets speciaals, weer wat theorieles tractorrijden, en begin van de practica. In de namiddag zouden we trainen (volley). Maar door de extreme regen zag het ernaar uit dat het niet zou doorgaan. Gelukkig klaarde het min of meer op tegen 4 uur zodat we toch 2 uurtje konden spelen. En daarna nog de volksdansen. Maar door de regen kwam er niemand opdagen. (we waren maar met 3) Dus de training is, nogmaals, niet doorgegaan. Ik en de leider van de groep waren een beetje boos, maar ja wat kun je eraan doen.

Woensdag: Eerste keer met de tractor gereden. En moet zeggen dat het voor een eerste keer nog goed meeviel. ik heb geen brokken gemaakt en ben niet stilgevallen. In de namiddag weer les en gaan volleyballen. Toen ik thuiskwam was ik doodop en wilde ik zo snel mogelijk mijn bed in. Maar mijn ouders hadden het in hun hoofd gehaald om vanavond bij de 2 grootouders langs te gaan... Dus ik mee, en toen we terugkwamen vlug het pannenkoekendeeg klaargemaakt voor morgenochtend en dan douchen en bed in.ç

donderdag: vroeg opgestaan, want vandaag zou ik gaan oefenen met de tractor net buiten Tocoa en de auto vertrok om 6.45. Dus heel de dag wat rondgereden met de tractor. En dat met volle zon. Gelukkig had ik mijn zonnecreme bij want ik wil niet weten hoe ik anders zou teruggekeerd zijn. Wel eventjes pech gehad want er was een van de banden die lek liep waardoor we niet meer verder konden. Maar na heel wat gesukkel toch teruggeraakt. Natuurlijk was ik doodop, maar er stond nog een volleybaltraining op het programma en daarna nog wat volksdansen. En dit keer is het volksdansen wel doorgegaan. Weer een nieuwe dans geleerd, maar eigenlijk stelt die niet zoveel voor, en ik vind het ook geen zo een leuke dans. Rond 8 uur liep de training af en werd ik, onder begleiding van 3 jongens, naar huis gebracht. Toen ik aankwam was ik alleen. Ik had gevraagd aan de jongens of ze niet binnen wilden komen. Maar ze vroegen of er ook iets om te eten was (typisch hondurees), dan zei ik dat ik het niet wist omdat ik van heel de dag nog niet was thuis geweest. En heb ik maar gezegd dat het beter een ander keertje was.
Hierdoor wel heel de avond alleen geweest, maar dat kwam goed uit. Zo kon ik op mijn gemak eten, douchen en bedje in. Want ik was kapot door de hele dag in de zon te zitten en dan nog eens 4 uur te sporten.

Vrijdag: Ook vandaag weer vroeg opgestaan, maar ondanks alles toch de auto gemist. Gelukkig was er een leerling van de 2es die me kon nabrengen met zijn auto. Maar eigenlijk is het nergens goed voor geweest. Want ik heb de tractor niet meer aangeraakt. Dit keer is er een band van een andere tractor gesprongen en dus moest er weer geld op tafel worden gelegd. Waardoor er geen geld meer was om benzine te kopen. En we dus voor de middag al zijn teruggekeerd. En met dat er geen lessen zijn vandaag (schoolexcursie naar waterpretpark waar ik al naartoe ben geweest) heb ik eventjes tijd om op het internet mijn blogje aan te vullen.

Zo nog heel eventjes en ik keer terug, echt de tijd vliegt, nu heb ik een week vakantie. Best wel grappig als je bedenkt dat jullie nu allemaal met examens zitten of bijna gaan beginnen. En dan nog 2-3 weekjes school en het zit erop. Ik besef het nog niet echt dat het echt bijna gedaan is, en ik wil nog helemaal niet terug naar België. Ok ik wil wel iedereen terug zien, maar ik wil de mensen hier niet achterlaten. Ik vrees dat mijn afscheid nog moeilijker gaat worden dan ik ooit had kunnen denken, maar swat dat is nog een maand. Dus nu nog niet aan denken ...

Alé tot de volgende,
Eline

2 opmerkingen:

  1. hoihoi eline, tussen het blokken door voor mijn examens (keb totaal geen zin om te blokken :s), ben ik eens aan het lezen wat je daar allemaal meemaakt :p

    Amai zo shik daje met e tractor mag rijden :D ik mag aleen maar met de autor rijden :( :p

    Wanneer kom je eigenlijk precies naar huis? geniet ernog van é!!

    salutjes

    groetjes Babette
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. twas wel nog moeilijker dan ik ad gedacht. Kwas al lang blij dak nergens ben tegengebotst. En kben ook nie stilgevallen, wa bij de anderen af en toe nog een is voorgevallen. Ik keer de 6e juli terug. De 7e zet ik voet op belgische bodem.

    BeantwoordenVerwijderen