vrijdag 11 juni 2010

semana de estudiante

hela,

hier ben ik weer, een weekje verder in mijn avontuur. En jammer genoeg dus ook een weekje dichterbij het einde. Ik denk dat ik bij zaterdag ben blijven steken dus ik begin daar.

Bijna de hele morgen heb ik in het internet gezeten. Eerst heel lang gepraat met mijn ouders, en dan verder mijn foto's van USB op cdtjes zetten.
In de namiddag heb ik niet echt veel gedaan, wat genaaid want kwil mijn laatste werkje cadeau doen aan mijn mama voor de baby die op komst is.
's Avonds had ik geen zin om naar de kerk te gaan, ookal is het echt al lang geleden, dus ben ik alleen thuis gebleven, en ben ik vroeg in mijn bedje gekropen.

zondag: ik herinner me niet meer zoveel van deze dag. Het was heel erg warm, maar mijn mama voelde zich niet zo goed, dus zijn we niet weggegaan. Wat er dus voor zorgde dat ik heel de dat thuis heb gezeten.

maandag: Om 7 uur volleybaltraining, dus vroeg opgestaan. Ondanks dat het vakantie is. Maar echt de warmte is hier niet normaal, ik ben het nu wel al min of meer gewoon, maar ik moet echt geen 2 minuten spelen of ik zweet me te pletter. Gelukkig heb ik wel altijd mijn liter water mee. Maar omdat er eerst nog niemand was, ben ik eerst gaan kijken naar de area van de landbouw, waar mijn klasgenoten moesten eten geven aan de diertjes. MAAR wat blijkt, ze hebben dus het varken, die niet eens van school was, gedood en gestolen. Echt alleen maar opgedroogd bloed en vliegen. Ik begrijp echt niets van de hondurezen, da je zo de scholen gaat bestelen enzo.
In de namiddag ben ik dan eindelijk eens naar de bank geweest om mijn geld van afs op te gaan halen. Het enige stomme is wel dat er nog steeds 600 lempira's ontbreken.
En 's avonds ben ik nog naar gaan volksdansen. Maar door de weinige opkomst, en iedereen die een uur later toekomt dan afgesproken, hebben we amper gedanst.

dinsdag: deze morgen wat rustigaan, in de namiddag ben ik weer gaan volleyen en daarna nog eens gaan volksdansen. En dit keer was er meer een vergadering. De problemen werden eens goed besproken. EN er is een feestje gepland voor al de vergeten verjaardagen.

Woensdag: 's morgens naar school gegaan. En dan me 2 klasgenoten naar het huis van mijn leerkracht, waar ze heel wat bomen hebben gesnoeid. In de namiddag weer gaan volleyballen. En dan naar huis wat gaan ontspannen met televisiekijken.

donderdag: Ben ik met mijn leerkracht een dagje naar Trujillo gegaan. We hebben eerst de warmwaterbronnen bezocht. En geloof me dat water is in het begin heel te warm. Na de middag zijn we dan nog eventjes doorgegaan tot aan het strand, waar we ook iets hebben gegeten. Zo ik denk dat mijn laatste keer Trujillo wel geslaagd is.

Vrijdag: eerst voorbij tigocenter waar mijn gsm is binnengedragen omdat de geheugenkaart niet wordt gelezen. Dus zit ik al de hele week zonder gsm, en vandaag zou die klaar zijn. NIET DUS. Rond 10 uur ben ik dan met de bus naar Ceiba gegaan. Dit weer samen met mijn leerkracht en haar 3 zoontjes. We gaan er naar het circus gaan en ik denk ook naar een vlindermuseum. Aangezien er hier nog dieren zijn toegelaten in de circus zie ik het wel zitten om die tijgers enzo te zien. En het is niet een prutscircus zoals er een was in Tocoa, maar wel het circus van Moskou, dus tzal wel in orde zijn.
In een volgend berichtje laat ik weten hoe het is geweest

Zo dit is het voor deze week, aangezien ik niet veel tijd had, heb ik het heel snel geschreven, en ontbreken er veel stukken. Maar ik zit overboekt de laatste tijd. Morgen heb ik een feestje, zondag een babyborrel, en de volgende weekends zitten ook al volledig vol.

aja nog een weetje, mijn mama wilde nog aan niemand zeggen dat ze zwanger was, maar omdat mijn nicht Yeleny ook een baby wil, ging ze ook naar de gineacoloog. En blijkbaar is ze dus ook zwanger. MAAR zij heeft dus van de dokter te horen gekregen dat mijn mama ook zwanger was. Hup daar gaat het beroepsgeheim. En dus weet heel de kant van mijn mama nu wel dat ze zwanger is.


adios, en tot de volgende,
Eline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten