dinsdag 24 november 2009

al 3 maanden in Honduras

hola,

het is alweer dinsdag, dus tijd om mijn weekje door te geven.

woensdag 18 november: in de morgen heb ik niets te doen, dus hou ik me bezig met mijn naaiwerkje, een beetje helpen in de keuken, ... In de namiddag zijn we naar het huis van een oma (mama) geweest. Daar werden haar voeten aan een grondige schoonmaak onderworpen. Geen idee wat er allemaal op die voeten werd gesmeerd, maar het duurde echt de ganse middag. Het is hier echt belangrijk om je voeten supergoed te verzorgen, want met al het stof in de straten zijn je voeten meteen vuil (ook omdat ze hier veel meer op hun blote voeten lopen). En nagels lakken is hier een echte kunst: eerst 1 kleur, en dan een tekening met een andere kleur van nagellak. En de tekeningen kunnen van eenvoudige strepen tot ingewikkelde palmbomen variëren. Gelukkig net op tijd gedaan, zodat ik nog kon gaan dansen. Dus mijn avond gevuld met dansen.

donderdag: idem morgen als gisteren. In de namiddag naar het huis van de andere oma (papa) geweest omdat er een nichtje in het ziekenhuis had gelegen. Er was echt veel volk, ik denk dat het hier de gewoonte is om supervaak naar je ouders te gaan, zeker nu het vakantie is. Om 4 uur zijn we vertrokken, zodat ik nog naar het gymnasium kon. In de avond nog meegeweest met mijn mama naar de kerkgroep. Eerst weer de dingen zoals elke week (zingen, een stuk uit de bijbel lezen en analiseren, wat nieuwtjes vertellen: vandaag werd er verteld dat er een meisje van 15 NOOIT naar de kerk ging en niet geloofde in God, een echte ramp hier. Er werd gezegd dat het onze taak is om deze mensen te zoeken en hun het woord van God te vertellen. ik dacht echt in mezelf, je moest eens weten hoe het in België is). Maar daarna was er dus iemand van de groep jarig, dus jawel, cake, pastellito's, frisdrank (dit keer 7up) in een fles van 3 liter (ja die worden hier zo groot verkocht), en omdat de jarige (86 jaar) van niets wist had zij ook nog voor een soort zoet brood gezorgd en nog meer frisdrank, maar dat heb ik dus overgeslaan, alé tis te zeggen, ik heb het meegenomen naar huis.

vrijdag: Heel de dag niet echt iets te doen, dus me weer beziggehouden met vanalles. Gelukkig was er een verjaardagsfeestje van een tante waar ik kon naar uitkijken. Dus 's avonds een verjaardagsfeestje, maar het stelde niet zoveel voor. Het eten was niet zo lekker en er was echt heel weinig cake voor veel mensen. Ook de muziek was heel de tijd dezelfde (omdat er momenteel 1 liedje is die hier echt veel wordt gedraaid (ik ben het al beu gehoord)). Daarna nog naar de andere oma geweest en daar hadden ze in de middag een biscuit gemaakt, dus toch nog iets zoets gegeten.

zaterdag: weer een behoorlijk saaie morgen en middag. Ik weet me wel bezig te houden, maar ik wil echt eens weg gaan ofzo (alleen, maar dat mag dus niet). Normaal gezien zou ik 's avonds naar de disco gaan met enkele familieleden. (daar had ik echt naar uitgekeken) Maar het is afgezegd op het laatste moment. Dan zijn we maar naar het ''winkelcentrum'' geweest.

zondag: In de namiddag was er weer een verjaardagsfeestje. Dit keer van een neefje die 2 jaar werd. Daarna nog naar de meter en peter van mijn broertjes geweest. Dat is een koppel die op dezelfde dag als mijn mama en papa hier zijn getrouwd. Maar ik heb me er dood verveeld, er was niemand van mijn leeftijd, en de ouders deden een onderonsje waar ik niet bijhoorde te zijn.

maandag: In de middag opnieuw naar het winkelcentrum geweest, om een koffie te drinken. Ik begin het gewoon te worden, maar ik denk dat ik er nooit van zal houden. Maar hier wordt er echt veel suiker aan toegevoegd, en met veel slagroom. 's Avonds eventjes mijn mails gechecked, er zat een tussen van AFS ivm de verkiezingen. Allemaal dingen die ik niet mag doen in aanloop naar, tijdens en na de verkiezingen. Het komt er min of meer op neer dat ik het huis niet alleen mag verlaten.

Zo dat is het weer voor deze week.

Nog een weetje, we hebben een puppy thuis (7 weken ondertussen). Ik vind dat het diertje behoorlijk wordt verwaarloosd, maar het is hier dus normaal om je amper iets van het diertje aan te trekken. De eerste dagen is het dan ook 2 keer weg gelopen (zat maar 2 huizen verder) en sindsdien zit het altijd aan een leiband. Het kan dus maar in een cirkel van +- 2 meter lopen, echt zielig. Het huilt ook superveel 's nachts waardoor ik maar amper kan slapen. Ik denk ook dat ze niet zo goed weten wat ze moeten doen om een hondje degelijk ''op te voeden''. Een hond is hier enkel belangrijk om te waken.

Eline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten