dinsdag 17 november 2009

zot verjaardagsfeestje

hola,

hier ben ik weer zodat jullie allemaal weten wat ik de laatste dagen heb gedaan.

zaterdag: overdag redelijk rustig, maar om 4.30 was er een verjaardagsfeestje van een zoon (11 jaar) van een neef van mijn papa (ja, als er een verjaardag is wordt er echt veel familie uitgenodigd, en hoe rijker de familie, hoe verder dit gaat (alé die indruk heb ik toch)). Ze gingen de lavanderia vandaag dus wat vroeger sluiten. Er was alleen een klein probleempje, er was ook nog een ander feestje (soort babyborrel, maar de baby was nog niet geboren) dat begon om 7 uur. Dit was een verrassingsfeestje (de mama wist van niets) en iedereen moest voor iets zorgen (cake, frisdrank, vlees, tortilla's, ...). Wij moesten dus zorgen voor de groentjes; maar mijn mama was dat volledig vergeten, dus om 5.30 komt ze binnen met al de tomaten, paprika's en de uien. Ze geeft mij de opdracht om alles superfijn te snijden, want mijn broertjes hadden zich nog niet gedouched (en mijn kleinste broer kan dat nog niet echt alleen). Dus al de tomaten gesneden (met een mes dat op niet veel trok, veel te bot, dus dan hebben ze het hier geslepen aan een soort steen en daarna was het toch een beetje beter), ook met de paprika's heb ik een beetje geholpen, maar dat moest echt superfijn en ik was het ook al een beetje beu na al die tomaten, dus het was niet echt zo goed. Gelukkig waren mijn broertjes gedouched tegen dat de uien aan de beurt waren, zodat mijn mama kon overnemen en ik die niet moest snijden.
Dus toen iedereen eindelijk klaar eerst de groenten gaan afzetten in het huis waar dat feest zou doorgaan, en dan naar het verjaardagsfeestje. Eerste probleem was de auto kwijtraken. Het feestje was boven op een berg, maar de weg ernaartoe trekt echt op niets (het is behoorlijk steil, helemaal niet effen, en het ligt vol met stenen die uitsteken. Daarenboven is het ook nog eens behoorlijk smal en waren er al enkelen die hun auto op de weg hadden achtergelaten waardoor je echt maar amper kon passeren). Uiteindelijk toch bovengeraakt met de auto en het zag ernaaruit dat er gigantisch veel volk was. Het huis zag er ook niet klein uit (2 verdiepingen, en dat is hier een luxe). Er waren dus poortwachters die controleerden of je wel was uitgenodigd enzo. De tuin was gigantisch en echt supermooi aangelegd. Toen wij toekwamen was er juist iemand een ganse preek aan het geven. Ik verstond niet alles, maar het woord "dios" is volgens mij het het woord dat het meest is voorgekomen in alles wat ze zei (maw. het was weer een godspreek). Daarna was er vuurwerk, gevolgd door een stuntman die in een metalen bol met een motorfiets reed. Dan was er ook nog een clown (voor de kleinere kindjes) die allerlei cadeautjes uitdeelde aan kindjes een spelletje wonnen (mijn kleinste broertje bleef bij de laatste 4 over bij een danswedstrijd, dus hij kreeg een cadeautje). Dan superlekker gegeten, echt luxueus voor een verjaardagsfeestje en zeker als er zoveel gasten zijn. Dan nog een piñata kapotslaan (dat gebeurt hier ook zowat elk kinderfeestje), het verliep redelijk hectisch want er waren echt gigantisch veel kindjes. Daarna zijn we doorgegaan (dus de cake gemist, jammer want er waren 3 gigantische cakes die er echt heerlijk uitzagen) naar die babyborrel. Het feestje daar liep al zowat op zijn einde, maar gelukkig hadden ze daar wel cake (heerlijke chocoladecake met een soort van slagroom), dus een groot stuk geteten. We zijn maar 20 minuten daargebleven, want jawel er was nog iemand anders jarig in de familie en dus moesten we ook daar nog naartoe. Ik zat wel al zogoed als vol en toen ze rondkwamen met eten wil ik dat eigenlijk weigeren, maar dat hoort dus niet hier. Ik heb er wel niets van gegeten, we hebben het dus meegenomen naar huis (nog iets dat hier dus normaal is. als je niet alles wilt eten neem je het gewoon mee naar huis en eet je het de volgende dag op). De cake waarmee ze rondkwamen heb ik wel een klein stukje van gegeten, maar ik vond het niet zo lekker. Hier waren ook veel meer jongeren, dus er was ook muziek en dan wordt er natuurlijk gedanst. Ze hebben me dus weer iets proberen aanleren (bachata, of iets in die aard. Da's echt supersimpel), bij veel andere dansen moest ik wel passen (merengue enzo) want die doen daar echt van die supermoeilijke passen bij (en das iets boven mijn niveau). Die begrijpen trouwens echt niet dat ik al die dansen niet kan, en ze vragen iedere keer wat er dan wordt gedanst in België. Geen idee wat ik daar op moet antwoorden (bij ons wordt er niet bebaald veel per 2 gedanst). Rond 12.30 is er dan toch besloten om naar huis te gaan, want mijn broertjes werden behoorlijk moe.

zondag: veel te vroeg wakker, want mijn broertjes maakten veel te veel lawaai en de TV stond op. Maar de hele dag echt niets gedaan want omdat de lavanderia gisteren vroeger gesloten werd was er nog superveel werk (ook omdat er de zaterdag gigantisch veel klanten waren die echt met veel kleren langskwamen) en dat moest vandaag gedaan worden, want alles moest de maandagmorgen klaar zijn. Om 8 uur 's avonds een halfuurtje buiten het huis geweest om een nieuwe insectenspray te kopen, want in mijn kamer zat het weer vol van de mieren en nu ook muggen, met dat het de laatste dagen zoveel geregend had.

maandag: overdag weer redelijk rustig, de auto was binnen in de garage voor een groot onderhoud, dus we konden niet weg. Om 6 uur wel gaan dansen voor een uurtje. En daarna zijn we naar het huis van de mama van mijn mama geweest (zijzelf was er niet, maar wel de kinderen van de zus van mijn mama) en hebben we pizza gemaakt. Niet te geloven, mijn eerste pizza in al de tijd dat ik hier ben. En het was verdomd lekker (heb 4 grote stukken gegeten, eerste 2,5 echt voor de honger, want het was al 8.30 en ik had gesport en nog niets gegeten, en de rest gegeten omdat ik er gewoon ongelooflijk veel zin in had).

zo dat zijn mijn laatste dagen,

op dit moment is het weer eens aan het regenen (hopelijk houdt het rond 4 uur op zodat ik naar het gymnasium kan),

Eline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten