woensdag 16 september 2009

dia del niño y dia de la independencia

hela,

tijd om mijn weekverslag mee te delen.

woensdag: school was vroeg gedaan (10.30) en heb dan maar tv gekeken.

Het was juist US Open, ik kan et hier perfect volgen, heb dus de 1/4 finale gezien van wickmayer, echt goed. smiddags ben ik met de mama en de broertjes kleren gaan kopen voor de broertjes. donderdag is het dag van het kind en dan moeten ze niet in uniform naar school, maar met hun nieuwe kleren.
savonds was het voetbal o tv: Mexico-Honduras. Mexico was duidelijk beter maar ze hebben maar kunnen scoren met een penalty, daarna begon honduras beter te spelen, maar tevergeefs eindstand is 1-0. ze zeggen hier dat het de hoogte van het veld in mexico is dat er voor zorgt dat ze niet zo goed kunnen spelen.


donderdag: dia del niño

ik was dus zogoed als de enige in uniform, de kindjes hadden allemaal mooie kleren aan.

feest vandaag, de kinderen kregen taart, pizza, cola, tortillas met kip en bonen, ...

de rest van mijn klas is naar ergens geweest waar er veel arme mensen wonen, maar ze waren mij vergeten dus ben in school gebleven.
smiddags weer tennis gekeken. 1/4 finale van de mannen


vrijdag: er was maar 1 iemand anders van mijn klas aanwezig op school. Het was oefenen voor de optocht van maandag (ik doe daar niet aan mee want het is veel te warm voor mij om door de straten te lopen). dus ik mocht vroeg terug naar huis. smiddags ben ik meegeweest naar de school van de mama, ze heeft daar een dansgroep echt super om de kinderen te zien dansen. Het zijn volksdansen, dus ik zie da wel graag, ik ga proberen om ze ook te leren, dat moet wel lukken ze zien er niet zo moeilijk uit.

zaterdag: smorgens weer gaan kijken naar de dansen. dinsdag gaan ze dansen in speciale kleren.

zondag: eindelijk een keer uitgeslapen, andere dagen sta ik al op om 6 uur. smiddags zijn we gaan zwemmen in de rivier net buiten tocoa, het water is zalig warm maar ook redelijk vuil.

savonds ben ik naar het ziekenhuis in tocoa geweest. er is een neefje (3 maand) die een zware hartafwijking heeft en nu ook nog eens ziek is. echt superzielig om te zien. het is zo mager dat je al de botjes en ingewanden zoals de darmen zo kan zien liggen. als je het mij vraagt haalt hij de 1 jaar niet, maar dat zeg ik hier niet luidop hoor. ik hoop dat ik hier nooit naar een dokter of naar het ziekenhuis moet. mensen moeten hier naar de apotheker om hun medicatie, gaan dan naar de dokter, en als de dokter dan nog iets voor schrijft moeten ze nog een keer terug. de dokters geven hier ook superveel antibiotica. en al de mensen die ik heb zien buitenkomen bij de dokter hebben een spuit gekregen.



maandag. geen school want er is DE optocht voor de dag van de onafhankelijkheid. Door de toestand hier (heb daar eigenlijk niet veel last van, 1 keer was er een stoet van auto's die protesteerden, maar in tocoa is het rustig) deden enkel de privescholen mee. en dat zijn er 5. En een keer dat je 1 school hebt zien passeren zie je de hele tijd min of meer hetzelfde terugkeren. Het was ook superwarm dus ben niet gebleven tot het einde.
smiddags weer naar school van mama geweest, generale repetitie en ik begin de dansen te kennen. ze doen er morgen 3. savonds ben ik weer meegeweest naar het ziekenhuis. het neefje was al iets beter, heeft geen koorts meer.


dinsdag: DIA DE LA INDEPENDENCIA

ik ben smogens gaan kijken naar het dansen van de kindjes in mamas school, echt super, de meisjes waren mooi opgekleed enzo. voor de rest van de dag niet veel gedaan, normaal gingen we naar de zee maar dat is niet doorgegaan omdat de papa ziek is. En op tv was er ook niet zoveel te zien, overal kon je de optocht in tegucigalpa volgen.

woensdag: heb vandaag weer geen school, en blijkbaar de hele week niet :) dus kon weer lang uitslapen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten