dinsdag 8 september 2009

2e week + eerste foto's

hela,

tijd voor een volgend berichtje.

deze week niet veel speciaals.

vrijdag is de groep van de kerk langs geweest. veel gezongen en een massas zoete pudding gegeten, echt nie zo lekker.

zaterdagavond was het voetbal en hier gaan ze daar helemaal in op. heel de dag kun je t-shirts kopen langs de straat, en savonds kun je het op grote schermen volgen. wij hebben thuis gekeken. honduras moest tegen een van de eilandjes, geen idee welk, ik ken et niet. Honduras was duidelijk beter en ze hebben gewonnen met 4-1, das wa anders dan et belgisch elftal die afgaat met 5-0. Na de match door de straten gereden met de auto en de hondurese vlag. mijn klein broertje is de vlag verloren op de terugweg. Echt er was superveel volk in de straten.

op school is het massas saai, ik zie niets nieuws. in engels leren ze werkelijk hoe je de jaartallen moet uitspreken, en ook een beetje de simple past gezien, maar denk dat we daar nog enkele weken mee gaan bezig zijn. denk ook nie da ze veel uitzonderingen moeten kennen hier. en dan ook nog chemie gehad, het gaat nu over de zuren, en die moeten enkel de soorten reacties kennen. dan ook nog bio gehad, zien dus ook genetica met de wetten van mendel. hebben oefeningen gemaakt en vandaag een testje gekregen hiervan, ik heb het nog moeilijk met het vertalen van de vragen, maar voor de rest ging het wel redelijk. alé toch de leerstof die ik al had gezien hier, want de rest van de theorie zat te ver, zeker als het dan nog eens in het spaans moest geschreven worden.

anders op school, iedere dag het volkslied en en een uiteenzetting van een of ander iets/iemand die belangrijk was voor honduras, het zijde de vlag, het volkslied, de nationale bloem, nationale boom, eerste president, ...

ik heb gisteren een muskietenet gekregen van mijn familie, da wordt ier enkel gebruikt voor babys maar ik sta echt al redelijk vol me beten van allerlei beesten (mieren, muggen, spinnen).

Het helpt echt.

ik hoop dat ik niets vergeten ben. anders hoor je het wel de volgende keer

nu nog enkele foto's proberen erop te zetten.

eline

dit is dus mijn mama, papa en jongste broer (5).
dit is
dus mijn school, in de midden zie je het plein, soort speelplaats, nu zie je iedereen oefenen voor de mars op independence day.
ik laat het voorlopig hierbij
ik probeer nog ergens anders foto's door te sturen

1 opmerking:

  1. hihi, je moet mijn benen eens zien,
    ze zijn gewoon rood van de beten :p
    maar hier is het gewoon HEEL VEEL zalf smeren :p
    stel het ginder nog goe,
    groetjes vanuit thailand

    BeantwoordenVerwijderen