donderdag 18 augustus 2016

1e verjaardag van mijn gastzusje

Hola hola,

Tijd voor een update.
Ik ben hier nu enkele weekjes en vooral vorige week en deze week ben ik nog niet veel thuis geweest, maar in dit berichtje zal ik het vooral hebben over de 1e verjaardag van mijn gastzusje.

Eerst was er de reünie met mijn klasgenootjes. Aangezien ook zij elkaar niet meer zo vaak zien nu ze zijn afgestudeerd leek het ons een goed idee om met zijn allen af te spreken. Na veel discussiëren werd het een diner in een plaatselijk restaurant. Naar Hondurese gewente was het lang wachten tot ze kwamen opdagen en eerlijk gezegd had ik gehoopt dat er wat meer klasgenootjes afkwamen. Uiteindelijk waren we met 7, 5 klasgenootjes, mijn leerkracht en ikzelf. Het eten was wel voortreffelijk en de laatste levensgebeurtenissen zijn medegedeeld.

De dag erop was het verjaardagsfeestje van mijn zusje. Al sinds ik hier toekwam staat het huis vol met allerlei knutselmateriaal voor de eerste verjaardag van mijn gastzus. Mijn mama heeft ook wat collega's opgetrommeld om te helpen met het decoreren van de locatie, knutselen van aandenkens voor de kindjes en de kip voor de barbeque werd een dag op voorhand gekuisd en gemarineerd.
De locatie werd volledig versierd in het thema van minie mouse, het thema van het feestje. Het beginuur was 2 uur, maar op dat moment waren we nog allemaal thuis... aan het wachten op mijn gastpapa om ons tot de locatie, die vlak buiten Tocoa ligt, te brengen... Iets voor 3 kwamen we aan en het zag er allemaal zeer mooi uit. De eerste gasten waren ondertussen ook aangekomen. De eerste hapjes werden uitgedeeld. En toen zo goed als iedereen aangekomen was, begonnen de spelletjes voor de kinderen: stoelendans met hoedjes, ballon aan touwjte rond voet en die van de andere kinderen kapotstampen, ...
Hierna was het tijd voor eten! kippetje vanop de bbq, tortilla's, chimol (mengeling van uien, paprika en tomaten met citroensap) en voor de gasten nog een schepje bonen.
Nadien was het tijd voor de piñata en de fotoshoot... Aangezien het toen al donker werd volgde de verjaardagscake snel waarna er een snelle leegloop volgde en het opruimen kon beginnen.
klaar voor het feestje!







samen met mijn oma's



De verjaardag van mijn zusje was dus een groot succes... Ondertussen heb ik al verschillende nieuwe plaatsen gezien en is de 15e verjaardag van Teffy achter de rug. Later, wanneer ik wat tijd vind volgt een korte samenvatting.

Eline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten